Ruth Marthaförening rf byter styrelse en gång per år, under årsmötet som äger rum i februari. På årsmötet väljs föreningens ordförande för det pågående kalenderåret, och de övriga styrelsemedlemmarnas mandatperiod är två kalenderår. Styrelsen består av 5-10 ordinarie medlemmar samt 3-6 ersättare.
Är du rätt person till styrelsen?
- Du vill aktivt vara med och utveckla föreningen framåt.
- Du vill delta i planeringen av verksamheten och större evenemang.
- Du tar gärna på dig ansvaret att ordna evenemang tillsammans med 1-2 ur styrelsen.
- Du är intresserad och inspirerad av Ruths verksamhet.
I Ruth Marthaförening är styrelsen den som aktivast ordnar evenemang. Varje evenemang har två ansvarspersoner inom styrelsen, som arbetar tillsammans med kassören och some-ansvarige för att genomföra evenemangen i äkta Ruth-anda. Man får även vara med och planera verksamheten i stort och utveckla föreningen framåt. Som styrelsemedlem får du inte betalt för ditt arbete, men du samlar på dig mycket erfarenhet om föreningsadministration och nätverk för livet!
Vilka poster finns i Ruths styrelse?
- Ordförande, väljs för 1 år åt gången.
- Vice ordförande, som sköter föreningens möten ifall ordförande är frånvarande.
- Sekreterare, som sköter om protokollen för möten.
- Kassör, som sköter om föreningens ekonomi och bokföring.
- Some-ansvarig, som sköter om hemsidan och sociala medier.
- Ordinarie medlemmar, utan specifik uppgift i övrigt än att delta i styrelsearbetet.
- Ersättare, som även deltar i möten och planeringen.
Anmäl ditt intresse att sitta med i styrelsen, eller nominera någon du tycker föreningen borde kontakta för uppdraget, genom att maila in till ruthmarthaforening@gmail.com.